En oväntad vänskap

 
Betyg: 10/10  "en underbart fantastiskt bra film"   
Den här filmen. Vad kan jag säga? WOW! Den var helt underbar. En helhjärtad komedi som värmer ända in i själen. Att den är baserad på en verklig berättelse gör allt bara så mycket bättre. Det är en film man tror på, den ger mig hopp och ambitionen att det aldrig är försent. Den säger mig även att man inte ska döma en person utan ge hen en chans.
Detta är berättelsen om Philippe som är förlamad från axlar och ner. När unge Driss en dag kommer på anställningsintervju, utan några som helst hopp om att få jobbet, händer något. Philippe ser något i Driss som ingen tidigare gjort och ger honom jobbet som hans skötare. Tillsammans utvecklar de en fantastisk vänskap som ingen tycks förstå.
Filmen är fylld med humor och glädje men den har även sina mörka sidor. Tårarna rann när jag såg denna film. En helt underbar berättelse om hur två så olika själar kan finna varandra.

 
 
 

Kommentarer

Hallå där! Kom ihåg att jag granskar och läser varje kommentar innan den publiceras. Så dumma och onödiga kommentarer kan du glömma för dom slänger jag direkt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0